Bons hàbits per a la tornada de l´estiu

1 oct., 2019

Bons hàbits per a la tornada de l´estiu

S´acosta el mes de setembre i, potser estàs pensant què has d´incorporar alguns hàbits en el teu dia a dia o, potser recuperar alguns que ja tenies però amb l´estiu has anat abandonant. Sigui com sigui, el mes de setembre és un bon moment per iniciar noves rutines, però aquesta vegada… Perquè aquestes estiguin presents en la teva vida per sempre!

Comencem?

Avui vull parlar-te de com incorporar algunes rutines d´exercici de manera constant. Perquè vagis implementant aquests nous hàbits i aquests es converteixin no només en un propòsit sinó també en una realitat.

Primer de tot et proposo que et marquis un Objectiu. Recorda que els objectius han de ser realistes, mesurables, específics, factibles i s´han de poder aconseguir en un temps prèviament marcat.

No et proposis un Objectiu molt exigent! Per exemple, si et proposes llevar-te cada dia a les 5h del matí i anar a córrer 1 hora, molt probablement et costarà sinó estàs acostumada. Així doncs, primer pensa en que t´agradaria fer per moure´t més i portar una vida més activa i, a partir d´aquí observa quina és la teva situació actual envers l´exercici.

Durant la teva jornada laboral i/o en el teu dia a dia estàs asseguda o potser portes un ritme de no parar? No és el mateix treballar darrera un ordinador en una oficina que treballar en un restaurant servint taules o estar a casa cuidant d´un infant de 2 anys. Si estàs en el segon grup, potser més que cercar un exercici concret per moure´t el que necessitaràs és trobar una estona cada dia per desconnectar de tot plegat i descansar del ritme frenètic de la teva jornada laboral o d´anar amunt i avall amb el teu fill/a. Potser en aquest cas, sortir a caminar una estona tu sola o fer alguna activitat més relaxant si t´agrada, poden ser una bona opció. Però si estàs en el primer grup aleshores si que serà més interessant poder desconnectar també del dia a dia i retrobar-te amb tu mateixa, però en aquest cas, afegint la necessitat de moviment que t´ha mancat durant el dia. Tens dues opcions: cercar la manera d´anar incorporant més moviment en els desplaçaments (optant per la bicicleta o anar caminant), a l´hora de fer les tasques de la casa, a l´hora de planificar sortides familiars (per exemple, fer excursions en família), canviar l´ascensor per les escales, etc. O, potser cercar una activitat que t´agradi i apuntar-te a algun lloc per fer-la o, mirar si hi ha l´opció de fer-la des de casa. O totes dues coses.

És a dir (tant pel primer grup com pel segon):

  • Objectiu (Què vols aconseguir? Desconnectar, moure´t, passar-t´ho bé, relacionar-te, mantenir el teu pes, baixar de pes, etc.)
  • Què és el que t´agrada fer?
  • On ho pots fer?
  • Quan ho pots fer?
  • HO VOLS FER?
  • Fes-ho!!

És important que a l´hora de pensar quan ho pots fer, tinguis clar quina és la teva disponibilitat i, si aquell horari que t´has marcat el podràs mantenir durant un temps relativament llarg. Et proposo que facis un planell amb els horaris que tens habitualment des de que t´aixeques fins que és hora d´anar a dormir (com el típic horari que et fas quan vas a l´Institut, però en versió ampliada d´una rutina diària).

Arribat a aquest punt, el més important és tenir clar que ho vols fer, perquè ¨Quan vols pots, la resta són excuses¨.

De vegades va bé comprometre´s amb algú i fer un pacte amb aquella persona, no obstant, malgrat tinguis aquest suport inicial, has de pensar que mica a mica amb la única que has de rendir comptes és amb tu mateixa i, si realment ho Vols ho faràs sense necessitats d´estratègies. Però per començar aquest suport inicial et pot ajudar i ser molt útil a l´hora d´anar establint aquests nous hàbits.

I tu, vols incorporar nous hàbits aquest nou curs?

Post facilitat per a Omple’t de Vida

https://ompletdevida.cat/mou-te/bons-habits-per-a-la-tornada-de-lestiu/

Our Reader Score
[Total: 0 Average: 0]

admin

Leave a Reply

*


Aneu a la barra d'eines